Salwa Aleryani

Let us remember that these windows open to the west

2021

DE
Let us remember that these windows open to the west besteht aus zwei Solaröfen mit Wachsobjekten bestehen, die aus Elementen gegossen wurden, die in der Umgebung des Parks gefunden wurden, und im Inneren zum Schmelzen gelassen wurden. Schon früher habe ich mich mit dem Thema der Energieinfrastruktur bzw. deren Fehlen als Reaktion auf Engpässe oder Stromausfälle in den Städten, in denen ich lebte. Für mich bleibt das Thema der Solaröfen eine bescheidene Hommage an Gemeinschaften, die sich selbstgebauten Solarsystemen zuwenden, um sich gegen Widrigkeiten zu wehren.

EN
Let us remember that these windows open to the west (2021), consists of two solar ovens with wax pieces cast from elements found in the surrounding area of the park and left inside to melt. Following previous works on the subject of power infrastructure, or lack of, in response to shortages or blackouts in cities I was living in, to me solar ovens remains a modest tribute to communities who turn to self made solar systems as a resourceful resistance against adversity.

Let us remember that these windows open to the west, 2021
Skulpturenpark Berlin Zentrum - Stallschreiberstraße, Berlin

Let us remember that these windows open to the west, 2021
Detail

Let us remember that these windows open to the west, 2021
Detail